Strona wykorzystuje pliki cookies

Informacje zapisana za pomocą cookies i podobnych technologii używane są m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z serwisem reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu takim np. jak FireFox można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności serwisu.

Katalogi stron SEO
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
VW Garbus-Lublin*** Drukuj Poleć znajomemu
Oceny: / 3
KiepskiŚwietny 
Garbuskiem do ślubu ...

Garbuskiem do ślubu, cena 175 zł / 1 h (min. 2 h), przystrojenie we własnym zakresie wg uznania, woj. lubelskie.
Istnieje możliwość wynajęcia auta na terenie całej Polski, ale wtedy koszt dojazdu liczę jako 1 zł za 1 km.

Krzysztof Marczyński
tel. 0 504-993-981
e-mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

5 6
7
1 2
3

8 4

Historia marki: VW Garbus – samochód ludowy.

Podczas uroczystości otwarcia wystawy samochodowej w Berlinie w 1934 roku sam Adolf Hitler zapowiedział produkcję samochodu dla szerokich mas. Zapowiedź ta wywarła w niemieckim społeczeństwie wrażenie, że pomysł wybudowania nowego samochodu, Volkswagena zrodził się w genialnym umyśle Führera…

Siła przez radość

W 1931 roku znany już wówczas konstruktor pojazdów, Ferdynand Porsche, zajął się opracowywaniem pierwszego projektu „samochodu ludowego”. Pojazd ten miał mieć kształt znanego nam dzisiaj „Garbusa”.
Niepowodzenia w znalezieniu producenta samochodu skłoniły konstruktora do złożenia propozycji rządowi Hitlera. Uzasadniając celowość podjęcia produkcji takiego samochodu, Porsche zasugerował, że samochód ten ma szansę zostać samochodem ludowym. Czyli byłby to Volkswagen (volks – ludowy, Wagen – wóz).

Samochód miał być zdolny do poruszania się z prędkością 100 km/h. Powinien wytrzymywać rozwijanie przez długie okresy czasu pełnej mocy silnika i największej szybkości na autostradach, ale miał mieć też zdolność pokonywania bezdroży.

Hitler po zapoznaniu się z projektami prototypu wyraził niezadowolenie z powodu mało funkcjonalnego kształtu samochodu. Samodzielnie naszkicował od ręki poprawiony jego kształt. Nadał pojazdowi nazwę „KdF” – „Kraft durch Freude”, czyli „siła przez radość”.

Samochód w prawie niezmienionej zewnętrznej formie był produkowany przez dziesiątki lat w Niemczech, a następnie jego produkcja została przeniesiona do Meksyku. W roku 2003 została definitywnie zakończona jego produkcja.

Opracowano na podstawie: Historia marki: VW Garbus - samochód ludowy-Tomasz Szopiński
 
Rezerwacja hoteli online w Polsce i na świecie
Rezerwacja hoteli online na całym świecie

Zawsze aktualna prognoza pogody


Copyright Tomasz Bartoszek | Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.